Aliexpress útmutató: 6. rész - A reklamáció menete

CikkekBevásárlás 7. 9. 2022

Az Aliexpress-ről szóló sorozatunk lépésről lépésre végigvezeti önt a vásárlás menetén. A sorozat hatodik része a reklamáció menetével foglalkozik. Cikkünkben bemutatjuk, milyen lépéseket kell megtennie, ha nem elégedett a termékkel.

Az Aliexpress a 21. század találmánya. Hatalmas kínálat, kedvező árak, gyors és kényelmes vásárlás. Nem csoda, hogy több millió elégedett vásárlóval büszkélkedik világszerte.

Sorozatunk előző részében az adó és a vám fizetésének feltételeit magyaráztuk el. Ebben a részben azokon a lépéseken megyünk végig, amelyeket akkor kell megtenni, ha valamilyen okból kifolyólag nem elégedett a termékkel. Mi a teendő, ha a termék hibás, megrongált vagy nem teljes? Nézzük, hogyan működik a reklamáció az Aliexpress-en.

Érthető módon az Aliexpress nem tudja ellenőrizni az összes eladóját és a rendelések problémamentes lezajlását. Kifejlesztettek viszont egy jól működő rendszert azokra az esetekre, ha a vásárló mégsem azt kapja, amit elképzelt.

ĺrjon az eladónak

A reklamációt illetően két lehetősége van: az egyik jobb, a másik rosszabb. Az első lehetőséggel akkor is élhet, ha valamilyen kérdése van a termékkel kapcsolatban. Az eladónak a narancssárga boríték (Contact Seller) segítségével írhat, és megpróbálhatja informális módon megoldani a problémát.

aliexpress kapcsolat


Indítson vitát

Nem sikerült megegyezni? Ne várjon tovább, indítson vitát az Open Dispute opció segítségével, amelyet minden rendelés részleteinél megtalál. Megjelenik egy űrlap, amelyben leírhatja, mi is a probléma a termékkel. A pontosság kedvéért csatolhat fényképeket is. Végül pedig válassza ki, hogy a terméket szeretné kicserélni, vagy az összeg (egy részének vagy teljes egészének) visszaigénylését választja.

Vitát a rendelés utáni 6. naptól kezdve indíthat. Figyelem, van felső határ is: a rendelés lezárása utáni 15. nap. Ezután nincs más dolga, mint várni az eladó válaszára. Az eladónak a vita elindítása után 15 napja van rá, hogy megpróbálja megoldani a problémát mindkét fél számára elfogadható módon. Ha nem sikerül 15 napon belül megoldani a problémát, közbelép maga az Aliexpress, és eléri, hogy meg legyen oldva.

Fontos az ön elégedettsége

Ne feledje, hogy az Aliexpress odafigyel a jó hírnevére. Ez azt jelenti, hogy bármilyen probléma is adódik a termékkel, dolgozni fog a megoldásán. Semmiképp se törődjön bele, hogy most rosszul járt. Végül pedig ne felejtsen el véleményt írni a többi vásárló számára, amelyből kiderül, mi is volt a probléma a vásárlással. Ez hozzásegít ahhoz, hogy a többi vásárló meg tudjon győződni az eladó megbízhatóságáról, ahogy ön is teszi vásárlás előtt.

Ajánlott cikkek

Hasonló üzletek

AliExpress

Tényleg szeretné elveszteni a  15 % z összeget minden internetes vásárlásából?

Elég, ha ingyenesen regisztrál, így nem marad le semmilyen jutalomról.

Most pluszban szerezhet 2000 Ft összeget a vásárlásaiért. Minden jutalom után további bonuszjutalmat szerezhet azonos értékben. A bónuszjutalmakkal összesen 2000 Ft összeget szerezhet.

- vagy -
A regisztrációval egyetért a felhasználási feltételekkel és a személyes adatok feldolgozásával.
Van már fiókja? Jelentkezzen be